Sigurd Barrett(1)Masser af korsang.

Viborg Mandskor fejrede i november 2015, 150 års jubilæum.

Dagen blev festligholdt med herlig sang fra mange kor fra Viborg og omegn. Hadsten Sangforening var specielt inviteret til at deltage. Årsagen var, at Viborg for et års tid siden bestilte et korværk for mandskor ved Sigurd Barret.

For at øge antallet af sangere fra deres egne ca. 25 blev Hadsten inviteret, og det endte på dagen med et mandskor med ca. 55 sangere.

Forud var gået en hel del indstudering af værket, og der var også gennemført en enkelt prøve en aften, hvor de to kor var samlet i Hadsten.

På den store dag, den 14. november, dirigerede komponist/tekstforfatter selv det store korværk: ”At synge er at leve”. Efter ca. 12 minutter var Sigurd Barret meget tilfreds med resultatet, og målt på bifald fra den fyldte sal, var publikum også.

For Hadsten Sangforening var det en spændende opgave, men man kan nok sige at: ”den trak tænder ud” ved siden af de andre allerede planlagte koncerter op til Jul.

På foreningens vegne,

Finn N. Hansen, sekretær