FlemmmingEt helt enestående jubilæum skal markeres ved Hadsten Sangforenings generalforsamling 7. november. En af foreningens trofaste sangere har været medlem i 70 år.

Der er tale om Flemming Mortensen, der meldte sig ind i sangforeningen i 1946. Flemming har været uafbrudt medlem siden, og møder trods sine 94 år stadig op mandag aften til korets ugentlige øveaftener.

I forbindelse med Hadsten Sangforenings 120 års jubilæum i 2014 gav Flemming  interview  til TV Østjylland. Her blev samværet, hyggen, og ikke mindst det fælles projekt som sangen i mandskoret er, fremhævet som meget værdifuldt og noget han glædede sig til hver uge.

Flemming Mortensen tager sangen meget seriøst, både når der øves og under de mange koncerter, som koret deltager i. Der er rift om at stå ved siden af den stadig velsyngende 2. tenor. Som gammel regimentsmusiker er Flemming habil nodelæser, og er en stadig støtte for både de mere erfarne og ikke mindst for nye sangere.

Ved særlige jubilæer tildeles sangere Dansk Sangerforbunds jubilæumsnål. Da 70-årsnålen skulle bestilles, måtte årstallet gentages i telefonen, for det er bestemt ikke hver dag en nål med tallet 70 uddeles.

Flemming Mortensen vil blive fejret af Hadsten Sangforening i Sangerhuset den 7. november på passende vis.