2022 09 12 HS korbillede

Hadsten Sangforening blev stiftet i 1894. Foreningens mandskor har været aktivt lige siden.
Koret har gennem årene medvirket i utallige koncerter af både almen og kirkelig art. Repertoiret spænder meget vidt. Lige fra danske sange over nordisk musik og viser, uddrag af musicals og operetter til nyere og moderne værker.

Pressemeddelelse.

Hadsten Sangforening kan i år fejre 130 -års jubilæum.

Det skal markeres, og det begynder allerede her i foråret, selv om den officielle dato først er i oktober. Der inviteres derfor til en koncert i:

Sct. Pauls Kirke lørdag den 13. april 2024 kl. 15:30.

Programmet for koncerten vil indeholde mange forskellige genrer af sange, lige fra: ”I østen stiger solen op” til ”Susan Himmelblå” af Kim Larsen. For at gøre det hele ekstra festligt vil der deltage to solister i koncerten, nemlig Jette Rosendal på violin og Steen Hansen på orgel. De to vil bl.a. spille musik fra Vivaldis: ”De fire årstider”, og intet vil vel passe bedre end: ”Forår”. Publikum får også rørt stemmerne ved et par fællessange.

Alle er velkomne til at overvære koncerten, og der er gratis adgang.